You are here
Transport
Transport is een (nu nog) CO2e-intensieve activiteit. Dit betekent dat er op milieugebied veel winst valt te behalen. En dat moet ook. Want transport en mobiliteit moeten de eigen uitstoot van broeikasgas al in 2030 fors hebben verminderd. Deze uitdaging biedt naast milieuvoordeel ook concurrentievoorsprong. Immers, bij nieuwe opdrachten is duurzaamheid een steeds belangrijker eis.
De voordelen van Neste MY voor de transportsector
Meer kans op nieuwe opdrachten
Door vanaf nu fossielvrij* te rijden onderscheidt u zich van concurrenten en maakt u zo meer kans op nieuwe opdrachten. Steeds vaker is duurzaamheid een belangrijke factor bij aanbestedingen.
Direct duurzame impact
Neste MY levert tot wel 90% CO2e-reductie** in vergelijking met fossiele diesel. De hernieuwbare diesel kan bovendien de lokale emissie-niveaus van schadelijke stoffen, fijnstof (PM10) en stikstofoxiden (NOx) verlagen***.
Stap over in een handomdraai
Neste MY heeft een vergelijkbare chemische samenstelling als fossiele diesel. Ze is daarom direct geschikt voor alle dieselmotoren in voertuigen en machines. Zonder verdere aanpassingen aan materieel en infrastructuur. Gewoon tanken en gaan!
Door heel Nederland te tanken
Neste MY Renewable Diesel is door heel Nederland verkrijgbaar. Hier vindt u de geselecteerde distributeurs en een kaart met alle tankstations.
Geen extra investeringen of onderhoud
Neste MY Renewable Diesel is direct te mengen met gewone, fossiele diesel en geschikt voor alle dieselmotoren. Geen extra investeringen zijn nodig voor aanpassingen aan wagenpark of infrastructuur. De hernieuwbare diesel geeft een zuivere verbranding. Dat is goed voor de motor.
Goedgekeurd door belangrijke fabrikanten
Neste MY Renewable Diesel is goedgekeurd door de belangrijke fabrikanten van zware voertuigen, zoals Volvo Trucks, Scania, Mercedes-Benz, DAF en MAN. Staat uw merk er niet bij, neem dan contact op met Neste.
* Koolstofemissies door het gebruik van hernieuwbare diesel zijn nihil, aangezien de hoeveelheid biobased kooldioxide die vrijkomt bij de verbranding gelijk is aan de hoeveelheid die de hernieuwbare grondstof eerder heeft opgenomen.
** De methode die wordt gebruikt om de emissies in de levenscyclus en de emissiereductie te berekenen, voldoet aan de EU-richtlijn inzake hernieuwbare energie (2009/28 /EC).
*** De gemiddelde emissiereducties zijn gebaseerd op Neste MY Renewable Diesel en HVO-brandstoffen wanneer 100% Neste MY Renewable Diesel als brandstof is gebruikt. De emissies van de voertuigen zijn vergeleken met conventionele zwavelvrije diesel.
Ga vandaag al duurzaam op weg!

“We zagen al vroeg het potentieel van HVO. We voerden tests uit en zowel oude als nieuwe motoren werden goedgekeurd voor HVO100.”
– Lars Mårtensson, Milieu en Innovatie Manager bij Volvo Trucks
“Vanuit Scania keuren we het gebruik van HVO in overeenstemming met Euro 5 en Euro 6 in al onze bus- en vrachtwagenmotoren goed. Het is onze ambitie om de overstap naar een fossielvrij transportsysteem te stimuleren. HVO is een belangrijk onderdeel van de duurzame alternatieven.”
– Jonas Nordh, Hoofd Duurzame Oplossingen bij Scania Trucks